2 Mayıs 2016 Pazartesi

Hacılarla Hediyeleşme ve Uğurlama





Bugün bizi uğurlamaya gelenler, kardeşlerim, yeğenlerim, anne-babalar, çocuklarım… Sağ olsunlar eş dost ziyarete geldi. Telefonla ulaşabildiklerime “Allahaısmarladık,” dedim. Gitmeye de çalıştım helallik almak için. Makbul bir hac yapmak istiyoruz kul hakkı kalmasın üzerimizde.
Annemler bizden on gün önce vardılar Mekke’ye. Aynı yıl gidiyor olmamız da daha önceki temennilerimize karşılık Allah’ın bir lütfu olsa gerek.
Aylar öncesinde gördüğüm rüyada, Efendimiz (s.a.v.)in ayağının altını öperken, hocamın da elini öpmüştüm. Bugün anlıyorum, her şey Allah’ın takdiriyle oluyor; Bu mübarek topraklara Nebiler Sultanının ayak tozlarına yüz sürmeye gelinmeden önce el öpmek gerekiyormuş. Gelmeden önce cuma toplantısına gittim. Orada yâd edip andık rahmetli Hocamızı. Dostlarla görüştük. Yolumuz ise İstanbul üzerinden geçiyordu. Semadan da olsa Hocama Fatiha okudum dua ettim.

Hac yolcularına hediyeler getirmek, hacıların mübarek beldelerden hediyeler getirmesi, çok güzel adetler. Şimdi yaşarken daha iyi anlıyorum. Hem hediyeleşmek sünnet hem de hacının ihtiyacı olabilecek ama onun aklına gelmeyen hediyeler seçiliyor. Mesela bir arkadaşımın getirdiği seccade, diğerlerinin ortaklaşa aldıkları elbise, bazı iç çamaşırları, mübarek beldelerde onları sürekli hatırlamaya ve duaya vesile olan hediyelerdi. Ayrıca hacıyı uğurlamak, Allah ve peygamber aşkından kaynaklanmakla beraber, aradaki sevgi ve muhabbeti de artırıyor.

Hiç yorum yok:

BEKLEYİŞ

Bekleyiş, bekleyiş, bekleyiş… Kutlu beldelere gitmek için önce kendi içimizde başlar bekleyiş. İmkânların hazır olmasından ziyade manevi bir...