11 Mayıs 2016 Çarşamba

ROMA HAZIRLIĞI

Her yolculuğun bir sebebi, döndükten sonra gönlümüzde meydana gelen bir anlamı ve geride kalan hatıralarımız var. Roma yolculuğu diğer turistik gezilerden farklı bir anlam taşıyor bizim için. Kısa süre önce evlendirdiğimiz yavrumuzu görmek öncelikli sebep. Sonra Roma’yı görme isteği geliyor.
Yavrum düğünden hemen sonra eşiyle beraber öğrenci değişimi programı çerçevesinde Roma’ya gitti.  Bir altı ay orada dünyanın ilk mimarlık fakültesinde okuyacaklar. Gideli üç ay oldu ve biz onları hem özledik hem yeni evliler ne durumdadır merak ettik. Roma’yı gezmek de istiyoruz elbette.
Yolculuğa hazırlık dönemi oldukça stresli geçti benim için. Biletlerin alınması, valizlerin hazırlanması heyecanlı geçiyor. Çoğunlukla duygusal davranıyorum. Çünkü niyete göre yapılan iş farklı suretlere bürünüyor.
Kızıma orada bulamadıkları başta et olmak üzere biraz yiyecek götürmek istiyorum. Damadımızın annesi de bir şeyler göndermek telaşında. Anneannesi babaannesi hala ve dayıları gidip yavrumu göreceğiz diye seviniyorlar. Herkes bir şeyler gönderme gayretine giriyor. En çok da selamlarını…
İşte bu ahval üzere son gün geldiğinde valizleri yiyeceklerin havaalanında geri çevrilmesi korkusuyla topluyorum.
Önce İstanbul’a gidiyoruz. Roma uçağı Sabiha Gökçen’den kalkacak. Önce damadımın anne-babasına uğruyoruz. Onlar da gideceğimiz için heyecanlı, kendileri gidemediği için üzgünler. Bir bavul dolusu yiyecek gönderiyorlar bizimle. Elbette selamlarını ve sevgilerini… Hava alanına kadar götürüp uğurluyorlar bizi…
Akşamdan çocuklar taksiyle geleceğimizi söylüyoruz. Böylece onlar bizi evde karşılayacaklar. Havaalanına gelemedikleri için canları sıkılmıyor değil. Arabaları olduğunda o da olur inşallah.

Küçük kızlarım da ablalarını görmek için sabırsızlar. Sonunda uçağa bindiğimde bakıyorum ki, yavrularımla aramızda sadece iki buçuk saat kalmış.